domingo, noviembre 30, 2003

PUBLICITAT

Crec que em faig gran. I d'això me n'adono cada dia, en cada moment. Però quan més patent es fa és quan miro els anuncis publicitaris. Se suposa que n'hauria d'entendre una mica (no massa, però sí una mica). La meva formació es va dirigir directament al món del màrketing: totes les assignatures optatives i de lliure elecció d'A.D.E. n'estaven relacionades i després em vaig embarcar en fer un post grau. Però ara em miro els anuncis i no els entenc. Que vol transmetre l'anunci de coca-cola amb aquell pirat cantant? A qui va dirigit l'anunci de “lo mas grande de Lotus” amb el rellotge esclafant a tota una ciutat? No en tinc ni idea.

Però el més dur de tots els spots publicitaris és el del Ministerio de Hacienda. Que algú m'expliqui com pot ser que al reduir els impostos:
S'afavoreix als més dèbils !?
Es redueix el frau fiscal !?
S'aconsegueix una societat més equilibrada !?

I hi ha qui s'ho creu! Pel que jo conec, els impostos ens permeten un beneficis socials als que pot arribar tothom. Permeten una sanitat i una educació, per posar dos exemples bàsics, pagada pels que més poden (els que més rendiment trauen de la societat) per al conjunt de la població. Serveixen perquè la persona del teu costat tingui les mateixes oportunitats que tu, sense que el tamany de la butxaca tingui res a veure.

Que algú m'ho expliqui, jo hauré de revisar els apunts... però crec que tot es redueix a pura política propagandística.

El que no se conforma es porque no quiere

Ya están disponibles las fotos a todo color del intento que hubo ayer para ir a ver La pelota vasta a la Filmoteca. Fue imposible conseguir entradas. Había una cola casi tan larga como las de la Casa Elizalde, es broma. Bueno, pues otra vez será. En su lugar fuimos a ver En la ciudad, la última de Cesc Gay. No está nada mal. Lo mejor son las localizaciones y los actores.

sábado, noviembre 29, 2003

Homo homini lupus est.

(Aviso: és llarg, però se m'ha desperat la vena columnista i no ho he pogut/volgut evitar. Bessitos a tots/es)

Sabéis, hace tiempo me di cuenta que, en el mundo en el que vivimos, por lo visto, y siguiendo un extraño ritual de comportamiento humano, quienes muestran una actitud de buena fe para con los demás suelen ser víctimas de las tomaduras de pelo, abusos o burlas de sujetos que los toman por enclenques mentales, débiles e incluso ingenuos. Dichos sujetos se nos muestran (aunque muchas veces se quedan sólo en intento) como conocedores de la verdad absoluta, seres mucho más fuertes, inteligentes y hábiles que el resto de los mortales y como dueños de todo lo que se propongan. Son individuos que se creen que son algo y que pueden comerse al mundo a costa de lo que sea y de quien sea.

Para todos aquellos que alguna vez se han encontrado ante la presencia de tales personajes, y que han sentido esa ebullición de la sangre recorriendo todo su cuerpo y la sensación de impotencia ante tal cúmulo de imbecilidad humana, os voy a contar un pequeño secreto. Estos fantoches que deciden hacer rallies con el coche en medio de la ciudad, que se abren paso en las colas a codazos, que en lugar de hablar berrean, y que están deseando el más mínimo amago de provocación para soltar una coz, en sus vidas privadas son tristes hombrecillos grises a quienes les grita su jefe, a quienes su mujer les ordena y manda, a quienes les carcomen las frustraciones (que no, que el tamaño no importa... tanto) y a quienes, a parte de tener probablemente una vida sexual bastante paupérrima, los complejos no les permiten aguantarse tal y como son en realidad.

Así pues, la próxima vez que os topéis con alguno de estos bufones de corte, os propongo un sutil cambio de punto de vista. En lugar de permitir que os alteren y envilezcan con su pobreza de espíritu y su falsa apariencia de lobos, vedlos como lo que realmente son, como corderos rabiosos con un claro complejo de inferioridad. Dejad que crezca esa sonrisilla interior que a todos se nos dibuja dentro de vez en cuando, recordad que no ofende quien quiere, sino quien puede, y pensad que cada mañana al levantarse, y como condena eterna, su cara es lo primero que ven en el espejo.

viernes, noviembre 28, 2003

Divisòria digital.

Estava ara comentant amb uns companys de feina unes notícies que fan pensar:

España el número 29 en la UE en l'ús de TIC, pel davant de Grècia i Portugal. No cal que ens preocupem perquè estem pel davant dels que organitzen els propers JJOO:

http://www.elmundo.es/navegante/2003/11/20/esociedad/1069319039.html

A més, de què es queixen els pobres? La solució es treure'ls el telèfon en lloc de donar-los Internet, si no els sentim, no hi són:

http://iblnews.com/noticias/11/93144.html

En fi...

Quorum al Dorum?

Sembla que estem tots adormits o massa enfeinats, només dos penjant notes i un altre fent comentaris minimalistes.

Ahir em va engrescar la idea de tenir un domini propi i un PC que fes de servidor, d'aquests tipus barebone que són molt compactes i sobretot no fan soroll!!! Fan bona pinta... i són molt econòmics!!!

Qui sap, podria ser un nou espai per al Dorum?

Ah!!! I tot basat en software lliure... que no és el mateix que gratuït.

jueves, noviembre 27, 2003

Es que yo...

Querría pedir disculpas porque ayer dejó de funcionar el Dorum y, creo, que fue culpa mía… No estoy seguro, pero Dora me ha avisado de no funcionaba y cuando he ido a mirar qué pasaba he visto que había uno de los parámetros de configuración estaban mal puestos. Puesto que yo soy la única persona que tiene acceso a ellos (que si alguien más quiere que me avise…) y precisamente ayer estuve toqueteando por allí, me atrevo a asegurar que el único responsable soy yo y asumo mi culpa.

Para los más despistados, deciros que he aprovechado el problemilla para cambiar el diseño de la página (más que nada porque el otro se ha perdido, podría haber vuelto a poner el mismo, pero me apetecía cambiarlo). ¿Qué os parece?

miércoles, noviembre 26, 2003

IV TROBADA DE CREADORS LOCALS

La trobada de creadors locals és una iniciativa de l’ajuntament de Caldetes per potenciar l’art i la cultura al municipi. I en especial, donar a conèixer i promoure la creativitat dels habitants d’aquesta població del Maresme.

Es realitzen un seguit d’exposicions, mostres, jornades i accions que conviden, tant als caldetencs com als visitants, a participar-hi.

L’inici es va donar el passat cap de setmana i el programa preveu activitats fins al proper diumenge 30 de novembre. Destacaré CAMÍ DE LLUM, on Jana Hurter proposa un itinerari pel parc de Can Muntanyà (il·luminat creativament per ella) acompanyats pel so de Marcus Gabriel Weida i Marina Barandegy tocant el didgerido. També la NIT DE MÚSICA 2, on el grup Jazzcats (piano: Narcís Corominas, trompeta: Alberto Pérez, veu: Neus Llamazares, saxo: Albert Bendicho, bateria: Jordi Plaret, baix: Marcelo Taquini) actua al bar de vins Tête a Tête. Ambdues activitats es realitzaran el proper dissabte 29 de novembre.

Espero que us engresqui la proposta.

martes, noviembre 25, 2003

Pedro Páramo a Caldetes

Fa tres o quatre anys, tornant de fer uns futbolins al Quijote i de prendre unes copes a Vinaròs, amb les amigues d’Alcanar (Eva, Sònia i Montse) vam decidir llegir un llibre per comentar-lo a la següent trobada. El llibre era EVA LUNA d'Isabel Allende i la trobada no es va arribar a fer mai.

Per la mateixa època, al pis que compartia amb la Mireia i el David a Barcelona, hi havia la fixació de veure CIUDADANO KANE d’Orson Welles. Una celebració, uns convidats i, en especial, quan tornàvem de marxa eren moments que aprofitàvem per veure la pel·lícula, sempre la mateixa.

El passat mes d’agost un grup de gent volíem prendre unes cerveses, menjar plats mexicans i relaxar-nos amb la brisa del Mediterrani. L’excusa per compartir aquests moments va ser PEDRO PÁRAMO de Juan Rulfo. Vaig proposar aquest llibre perquè em sentia identificada amb l’autor, un emigrant que per necessitat va a treballar a la ciutat, i amb el personatge, un pocapena que quan torna als orígens el poble li és aliè.

Sé que no som pretensiosos, només som persones agosarades que volem conèixer una mica millor a la gent del nostre costat i que ho fem mitjançant l’art i la cultura. Jo no podré gaudir de totes les representacions artístiques creades, per això m’he de conformar en saborejar la immensitat pictòrica, literària, teatral, cineasta i qualsevol altra manifestació existent a mossos xicotets... i amb la vostra companyia.

Crec en anar al museu a veure un sol quadre, crec en pintar al carbó als peus del Campanille, crec en fer una fotografia a un nen pintant, crec en fer un cossiet de fang i mosaic, crec en llegir un llibre començant pel final, crec en la història de ma iaia i crec en vosaltres que, amb la cultura, em doneu la felicitat.

Data: 6 d’agost de 2003
Lloc: Caldes d’Estrac (Maresme)
Menú: guacamole, frijoles refritos, tortillas de pollastre, mango, coronita i tequila.
Motiu: Lectura de PEDRO PÁRAMO de Juan Rulfo.

Assistents: Victoria Román, Ginés Cutillas, Susana Espinosa, Susanna Velasco, Javier Burgueño, Carles Latorre i jo. Amb la participació virtual de Juan Carlos Vidaller.

miércoles, noviembre 19, 2003

Una nueva experiencia

Desde hace algo más de un mes tengo mi propio weblog, desde allí suelto a la red mis pensamientos, mis inquietudes, en definitiva, todo lo que se me pasa por la cabeza. Ahora quiero iniciar esta nueva experiencia, que creo que puede ser interesante y constructiva, un weblog compartido y englobarlo dentro de las actividades del Dorum.

Un weblog es una especie de diario, donde uno explica algo con una cierta periodicidad, con la diferencia de que es público. Hay weblogs de muchos tipos. Los hay personales, que es lo más parecido a un diario; los hay temáticos, donde se habla de un cierto tema como puede ser la informática, la televisión, ...; en definitiva, se podría decir que hay tantos tipos de weblogs como weblogs en sí.

A mí me gustaría que este weblog fuera un punto de encuentro para la gente que participamos en los Dorums, un sitio donde podamos explicar nuestras opiniones, recomendar (o no) las películas, libros, obras de teatro que hemos visto, leído o escuchado, podemos hablar de la infinitud del universo, de la condición humana, del sexo de los ángeles, de cuadros, de pueblos, de gentes? Creo que desde el grupo que se ha formado se pueden aportar cosas muy interesantes.

Espero que os guste la idea y a ver cómo evoluciona esto.